De reizende Fairtrade Tafeltentoonstelling
|
|
||||
En toen? Samen met fotograaf en ontwerper Menno de Boer bedacht PIT de Fairtrade Tafeltentoonstelling. De mensen achter de fairtrade-initiatieven en -bedrijven in Fryslân werden geïnterviewd en gefotografeerd. De verhalen en de foto’s werden afgebeeld op designtafels van de Friese kunstenaar Sibe Jan Kramer. De tafels gingen vervolgens op reis door de provincie Fryslân. Ze stonden op de Leeuwarder markt, bij fairtrade diners bij een stadsboer, bij de Wereldwinkel, bij evenementen en er werd aan gegeten en gepraat. Twee tafelbladen werden blanco gelaten: daarop konden bezoekers hun verhalen schrijven met een speciale stift. Die verhalen werden gefotografeerd en gedeeld in diverse social media. Reactie opdrachtgever Anoesjka Duinstra, provincie Fryslân: 'De Fairtrade Tafeltentoonstelling is een uniek antwoord op onze vraag. De uitvoering klopt helemaal met de fairtrade-gedachte in combinatie met het lokaal laten vervaardigen en ook met kwaliteit. Ingrid heeft de talenten hiervoor bij elkaar gezocht. Ook mooi dat de tafels na ruim een jaar nog steeds flexibel inzetbaar zijn, gebruikt worden en nog steeds opvallend en heel bijzonder zijn. Ook achter de uitvoering van de opdracht zit een goed verhaal!' |
Workshop: Hoe laat je zien dat je bedrijf duurzaam onderneemt?
|
|
||||
En toen? Ali en Edwin vroegen PIT aan vijf groepen ondernemers in Friesland een workshop te geven over dit onderwerp. PIT ontwikkelde voor elke groep een zo veel mogelijk op maat gemaakte workshop. De workshop is interactief en de deelnemers krijgen veel praktische informatie. De deelnemers ontvangen een boekje met handige tips, zodat ze er de volgende dag meteen mee aan de slag kunnen. Reactie opdrachtgever Edwin Broekhof: 'Een van de kwaliteiten van Ingrid is luisteren. Ze wist met haar workshop dan ook erg goed in te spelen op de individuele behoefte van de deelnemers. En met haar praktische insteek zijn de deelnemers ook concreet op weg geholpen. We hebben erg veel positieve reacties over deze workshop ontvangen." |
Animatie over milieuplan
|
|
||||
En toen?
PIT schreef een script voor een animatie en werkte samen met Uitleganimatie.nl voor de uitvoering ervan. De voice-over werd verzorgd door Mirte (9 jaar), want kinderen zijn tenslotte de toekomst! Reactie opdrachtgever Gerard Jonker: "Ons team heeft heel plezierig met Ingrid van PIT samengewerkt. Ingrid was gedreven, ze wist ons te ondersteunen en te motiveren met veel creatieve en positieve ideeën en een flinke dosis energie. Een bijzonder fijn mens om mee te sparren en mee samen te werken. Dit heeft geleid tot een mooi en bijzonder product. Bedankt voor de fijne samenwerking!" |
Namen voor nieuwe klinieken VNN
|
|
||||
En toen? PIT ontwikkelde en begeleidde samen met de opdrachtgever brainstormsessies waar medewerkers, cliënten en omwonenden namen bedachten voor de klinieken. Het resultaat: een passende namen voor de klinieken in Eelde en Heerenveen. Reactie opdrachtgever Anke Kornet: "Samen met PIT zijn we gekomen tot twee prachtige namen die elke dag vol trots worden gebruikt. Ze passen goed bij onze missie en visie, onze zorg en bij de omgeving waarin ze staan." |
Animatie Koploperproject
|
|
||||
En toen? PIT schreef een script en werkte vervolgens samen met de vakmensen van Studio Martin Melis die een animatie maakten. De animatie werd bij presentaties en op de website van het Koploperproject gebruikt om het concept van het project uit te leggen. Reactie opdrachtgever Age Knol: "De animatie heeft ons als Koploperproject vooral geholpen om op een Jip-en-Jannekemanier de acquisitie en voorlichting met onze doelgroepen te communiceren." |
Natuurbegraafplaats Nieuwehorne
|
|
||||
En toen? PIT ging op pad en zwierf voor inspiratie rond op de sfeervolle begraafplaats. Er was net een grote eik omgewaaid en de eigenaar van de begraafplaats had de boom in schijven gezaagd. Er lag nog een prachtige schijf van de eik op de grond: die ging mee naar het PIT-kantoor. De jaarringen in de schijf is een passende metafoor voor het leven en de natuur. Illustrator Anja de Boer maakte met Oost-Indische inkt een prachtige illustratie van deze boomschijf. Hiervan lieten we een grote stempel maken en we bestelden stevige kraft A4-dozen. Onze opdrachtgever stempelde de deksels van de dozen en zo kreeg de doos een natuurlijk, handmade uitstraling. Naast de akte kan de ontvanger in deze bewaarbox ook andere dingen bewaren, zoals een cd of usb-stick met muziek voor het afscheid, een dvd met filmpje of een persoonlijke brief. De opdrachtgever deed in de box een zakje zaadjes van wilde bloemen, die nabestaanden over het graf kunnen strooien. Reactie opdrachtgever Nicole ter Doest: "De grafakte-bewaarbox oogst veel lof en sluit naadloos aan bij onze visie van natuurbegraven: eigengereid en puur. Dank voor de inspiratie, creativiteit en meedenken." |
Hand in hand
|
|
||||
En toen? PIT begeleidt het team van Foar Elkoar met een praktisch plan. Samen met Menno de Boer ontwikkelt PIT een teasende vooraankondiging in de vorm van een werkhandschoen, gevolgd door een uitnodiging. Op het event ontvangen de deelnemers een boekje waarin diverse betrokkenen aan het woord komen die de handschoen hebben opgepakt om de WMO-loketten te ondersteunen. De geïnterviewden worden gefotografeerd met de werkhandschoenen in de oranje huisstijlkleur. Tijdens het event trekken de gasten de ontvangen werkhandschoen aan en vormen ze een cirkel rond de schouwburg. Mooi fotomoment voor de pers! |
Reclamebureau met lef
|
|
||||
En toen? Telefonische en persoonlijke interviews met de klanten van Dizain. Dizain is een bureau met lef dus de teksten mochten ook wel wat 'pit' hebben. Combineer dit met fraaie foto's en een stijlvolle vormgeving en je hebt een bijzonder magazine. |
Mode en mannen
|
|
||||
En toen? BWH Ontwerpers maakt al jaren mooi werk voor Jan Eringa Mannenmode. Toen deze mannenmodezaak een magazine ging maken, mocht ik mijn liefde voor mode eindelijk eens in tekst omzetten. Dus nu zit ik twee keer per jaar aan de keukentafel bij Jan Eringa Mannenmode om de nieuwste collectie te bekijken. En dat werkt inspirerend moet ik zeggen. Uhm, heren, ideetje: begin een vrouwenmodezaak… |
Sieraden met een verhaal...
|
|
||||
En toen? The Jewelry Story maakt bijzondere sieraden met een verhaal. In brainstorms ontstond er helderheid over de positionering, de doelgroepen en de strategie. Daarna ontstond er in samenwerking met The Jewelry Story, BWH Ontwerpers en PIT een nieuw logo, de website, en andere communicatiemiddelen. Reactie opdrachtgever : "We hebben met veel plezier met Ingrid samengewerkt. Ingrid is een energieke vrouw en een creatief denker en komt met oplossingen waar een ander nou net niet aan denkt. Zij staat ook altijd open voor onze ideeën. Kortom, we bevelen Ingrid van harte aan." |
Dat is vast goed
|
|
||||
En toen? Het concept voor de brochure was bedacht door De Beer Zwarts. De teksten moesten aansluiten bij het concept én de nieuwe stijl van Wits Vastgoedonderhoud. |
Aardappels, aardappels, aardappels
|
|
||||
En toen? Een inspirerende samenwerking vol humor, een strakke deadline en de wens om er samen iets moois van te maken. En natuurlijk steeds vaker van die lekkere Agrico-aardappels op het menu! Reactie opdrachtgever Rink Landman en Mark Dieleman van Agrico: "Ingrid verdiept zich grondig in het werkveld en de taal van de opdrachtgever. Dit leidt tot een uitstekende verwoording van het gedachtegoed. Daarnaast is Ingrid in staat om anderen op enthousiaste en inspirerende wijze bruikbare bouwstenen aan te leveren voor het schrijven van (commerciële) teksten." |
Koffie!
|
|
||||
En toen? Menno de Boer en PIT bedachten een concept voor een boekje dat bij het koffiepakket kon worden gevoegd. In dit boekje vertellen de Tastemakers van CSK hoe zij koffie beleven. Menno maakte de foto's en de vormgeving van het boekje. PIT deed de interviews, schreef de teksten en ondersteunde het marketingteam bij de zoektocht naar een geschikte inhoud van het koffiepakket. Reactie opdrachtgever Anette Bouius en Judith Lunter: "De samenwerking ging soepel en snel en het resultaat is prachtig geworden!! En de reacties van onze klanten en personeel zijn dan ook zeer positief!" |
Geef onze visie vorm
|
|
||||
Huisstijl Eikpunt
|
|
||||
En toen? In een aantal brainstormsessies kreeg het bedrijf van Heleen vorm en ontstond de naam Eikpunt. Myon Bolechowski van Studio Samtosa maakte er prachtige huisstijl voor Eikpunt. Reactie opdrachtgever Heleen Fluitman: "Ingrid geeft alle ruimte voor creativiteit van jezelf en sluit daarbij aan bij je eigen wensen en persoonlijkheid. Ze neemt de tijd, tast af, geeft terug, draait om en confronteert. Het ondersteunen bij de zoektocht naar een eigen bedrijfsnaam en vervolgens ondersteunen bij het besluiten rondom het definitieve logo is heel organisch verlopen. Opvallend is haar scherpte en creativiteit, terwijl ze verbinding houdt met jou als opdrachtgever." |
Pelgrim
|
|
||||
En toen? De foto's zijn allerlei werelden van mensen waar ik met plezier 'in dook'. Wow, wat cool om je teksten te zien staan bij zulke mooie foto's in een catalogus van zo'n gerenommeerd merk! Reactie opdrachtgever Richard Zwarts: "Een mooie ode aan het alledaagse. De teksten waren direct raak!" |
© PIT Concept & Copy Emmakade 79 | 8921 AH Leeuwarden | Telefoon (058) 213 46 32 | E-mail: info@pitcc.nl |